anitapolet.nl

De ideale beginnersmotor voor jou

KTM 390 DUKE DOORNEKAMP MOTORSPORT  ideale beginners motor

Je hebt je rijbewijs gehaald, yes gefeliciteerd! Maar dan, dan komt het moment dat je op zoek moet gaan naar een motor. Er is zoveel keuze in zowel prijs als in vermogen en dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit wanneer je klein bent. Dan is het namelijk een stuk lastiger om de geschikte (eerste) motor te vinden. Maar, I got you! Dit is deel 1 van de ideale beginnersmotor, voor zowel de kleintjes als mensen met een gemiddelde of iets bovengemiddelde lengte.

Ik ga iedere motor raten hoe beginners proof deze motor is en ook of deze motor geschikt is voor kleintjes zoals ik! Mijn rating is met diamantjes van ๐Ÿ’Ž naar ๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž. Omdat lichtere motoren vaak kleiner zijn is een beginners motor per definitie dus ook iets geschikter voor een kleiner persoon.

De KTM 390 Duke een toffe bike?

Ik ga eerlijk met je zijn, de KTM 390 Duke was letterlijk de motor waar ik van overtuigd was dat het mijn eerste motor moest worden. Ik vind deze motor qua looks namelijk echt waanzinnig en zag mezelf er helemaal op rijden. Toch kwam ik erachter dat KTM’s eigenlijk voor het mooie wel echt te hoog zijn (ik ben 1,56). Wanneer je deze motor dus zou willen rijden wanneer je klein bent dan raad ik je een verlaagd zadel en wellicht een verlagingskitje aan. Oke genoeg daarover:

 ideale beginners motor ktm duke 390

Waarom is dit de ideale beginners motor?

Deze motor heeft veel verschillende factoren waarom deze ideaal is als eerste motor. Deze motor is namelijk enorm licht, namelijk maar 172 kg wat echt ideaal is. Dit maakt de motor dus makkelijk te verplaatsen zowel erop zittend als ernaast lopend. Deze motor heeft 44pk en is 32 kw, wat mij bij het volgende brengt. Je kan tegenwoordig op jonge leeftijd al je rijbewijs halen waarna je code 80 krijgt. Dan ben je dus verplicht om tot een bepaalde leeftijd of na een bepaalde periode op een A2 motor te rijden. Deze KTM 390 DUKE is 32 kw, wat betekent dat het een geschikte A2 motor is. Deze motor heeft 35.3 nm koppel wat betekent dat je er, mocht je dit willen en ik raad het zeker niet aan (wink wink), prima wheelies mee kan doen en er heel veel plezier mee kan hebben.

Wanneer je ook een nieuwere KTM aanschaft heb je een mooi luxe scherm waar je alle informatie over je motor kan terugvinden. Je kan bij de nieuwere KTM’s zelfs je telefoon verbinden en de rij modus instellen. Deze motor is wel een 1 cilinder wat betekent dat het wat ‘schokkerig’ rijdt. Helemaal als je gewend bent om op een 2 of 4 cilinder te rijden dan is dit wel even wennen. Ook al zou ik zeker niet zeggen dat het onprettig is, er zit daardoor relatief veel koppel in waardoor je dus lekker snel kan wegtrekken. Ook kan je door het lichte gewicht deze motor heel gemakkelijk met je lijf sturen waardoor je ook snel ‘leert’ motorrijden. Handen ontspannen op het stuur en lekker met je lijf sturen rijdt echt het aller fijnste.

Hoe zit ik op deze motor?

Natuurlijk kan ik jullie wel leuk gaan vertellen dat de motor hoog is en hoe ik erop zit. Maar ik denk dat jullie uiteindelijk meer hebben aan een video ervan. Ik heb dus een video gemaakt waarop je kan zien hoe ik de motor van de standaard afhaal, dan wissel ik van been zodat je kan zien als ik mijn voet op het stepje heb. Wanneer ik dus normaal zit is de motor echt prima en goed te doen voor mijn lengte. Echter als ik mijn voeten aan de grond heb (of nou ja voet) zie je dat de motor hoog is.

Mijn conclusie

De KTM 390 Duke is echt een hele leuke motor en helemaal als je de looks leuk vindt en wel van een beetje stunten houdt zeker de geschikte motor. Als je kleiner of net zo klein bent als ik en misschien nog een beetje onzeker, zou ik het als eerste motor misschien afraden. Omdat het een hoge motor is moet je direct al leren om enkel met je tenen bij de grond te kunnen. Ook al is de motor licht, voor een eerste motor kan dit wel lastig zijn. Verder vind ik deze motor betreft de looks en de uitrusting met het luxe uitgevoerde scherm wel een dikke plus punt en zou daarom mijn voorkeur wel naar deze motor als beginners fiets gaan. Hierbij ook mijn rating:

Rijcomfort๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž (het is een 1 cilinder, dus dat is wel wennen)
Zithoogte ๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž (830mm deze motor is echt hoog en kan zonder verlaging of aanpassing niet het meest ideaal zijn om als kleintje mee te beginnen)
Prijs ๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž (deze motor van 2020 met 10K op de teller zit op een kleine 5.000 euro)
Gewicht ๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž (het gewicht van deze motor is perfect als beginners motor)
Looks ๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž
Overall: ๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž๐Ÿ’Ž

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2024 anitapolet.nl

Translate ยป